درباره لپ تاپ ایسوس  K556UQ
 
k556 اولین سری از لپ تاپ ایسوس هستند که به نسل ششم پردازنده های اینتل یا همان SKyLake مجهز شده اند و در رده ی کاربری عمومی قرار گرفته اند. این سری از محصولات ایسوس مناسب کسانی است که می خواهند در مقابل پرداخت هزینه ی کم یک لپ تاپ نسبتا به روزی را تجربه کنند. در ادامه با بررسی جزئی تر این محصول با ما همراه باشید. 
 
 
 
فروشگاه اینترنتی تیک تاک
 
 
طراحی و بدنه:
 
بدنه ی این محصول کاملا از جنس پلاستیک بوده و ایسوس در ساخت آن از فلز استفاده نکرده است اما با این حال شکل ظاهری و کیفیت محصول در مقایسه با قیمت آن  مناسب می باشد . طرح بکار رفته در پشت نمایشگر طرح دایره ای ایسوس یا همان Zen  می باشد که حس یک بدنه ی فلزی را به کابر القا می کند.  قسمت داخلی لپ تاپ به رنگ نقره ای و قاب نمایشگر و ناحیه پشت آن به رنگ سورمه ای می باشد . 
فروشگاه اینترنتی تیک تاک
 
 
نمایشگر: 
 
K556 دارای صفحه نمایش 15 اینچی با پنل TFT، کیفیت تصویر  FULL HD و روکش براق می باشد . به دلیل  استفاده از روکش براق در صفحه نمایش  این محصول کار کردن با آن در محیط های بیرونی که بازتاب نور داریم کمی مشکل است و همچنین با تغییر در زاویه دید، شاهد تغییر رنگ ها  و افت کیفیت تصویر در صفحه نمایش می باشیم . کیفیت نمایشگر در مدل های K556 متفاوت است و باید بسته به نیازتان و هزینه ای که می خواهید بپردازید یکی از آنها را انتخاب کنید. لازم است بدانید که تمامی مدل های سری k556 نمایشگری معمولی دارند و میزان روشنایی ، زاویه دید و غلظت رنگ ها از کیفیت پایینی برخوردارند. 
 
 
 
 
فروشگاه اینترنتی تیک تاک
 
 
 
صفحه کلید و تاچ پد:
 
این محصول مجهز به صفحه کلید جزیره ای با کلیدهای بزرگ و مشکی رنگ می باشد . چینش  جزیره ای کلیدها باعث جلوگیری از خستگی دستان کاربر هنگام تایپ و همچنین کاهش خطاهای تایپی میگردد.  تاچ پد هم به صورت یک تکه طراحی شده که ازحساسیت بالایی برخوردار می باشد و امکان استفاده از فرامین چند لمسی را نیز داراست و کاربرش را از ماوس بی نیاز میکند .
در قسمت زیرین لبه ی جلویی دستگاه دو بلندگوی استریو با فناوری SonicMaster قرار دارند که از کیفیت و وضوح خوبی برخوردارند اما با این حال بهتر است برای تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی بلند گو یا هدفونی جداگانه تهیه کنید . 
 
 
 فروشگاه اینترنتی تیک تاک
 
 درگاه ها و اتصالات :
 
اضافه شدن پورت USB نوع C به محصولات جدید سری K یک نقطه ی مثبت به حساب می آید اما از آنطرف باعث شده که از تعداد پورت های USB معمولی یا همان نوع A یکی کم شود و تعدادش به 2 عدد برسد و  کاربر را برای اتصال لوازم جانبی های مختلف به دردسر بیندازد. از دیگر پورت های این محصول میتوان به پورت شبکه LAN،خروجی تصویر HDMI و VGA ، اسلات کارت حافظه ی SD ، جک 3.5 میلیمتری صدا و درایو نوری اشاره کرد . 
 فروشگاه اینترنتی تیک تاک
 
 
پردازنده و باتری لپ تاپ ایسوس :
 
ایسوس تمامی مدل های جدید سری K556 را به نسل ششم پردازنده های کم مصرف اینتل یا همان SKyLake مجهز کرده تا برای هر نیاز کاربری در رده ی عمومی مناسب باشد. همچنین یک رم 8 گیگابایتی ، حافظه داخلی 1 ترابایتی و پردازشگر میان رده ی گرافیکی Geforce GT940MX  مجموعه سخت افزاری این مدل را تکمیل کرده تا نیاز اکثر کاربران رده ی عمومی لپ تاپ را پوشش دهد . مدل هایی که از پردازشگر گرافیکی Geforce 940MX بهره برده اند برای امور گرافیکی سنگین مانند نرم افزار های ویرایش تصاویر ، برنامه نویسی و بازی های رایانه ای مناسب ترند . 
 
 یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 38 وات ساعت وظیفه توان رسانی به این مجموعه سخت افزاری را بر عهده دارد و طبق ادعای شرکت ایسوس در حالت مرورگری اینترنت و تماشای فیلم حداکثر تا 6 ساعت انرژی لپ تاپ را تامین کرده و آنرا روشن نگه می دارد .
 
در نهایت میتوان K556UQ را یک لپ تاپ مالتی مدیای میان رده ی معمولی با قیمت مناسب و طراحی خوش ساخت دانست که مجهز به سخت افزار های روز میباشد و برای کاربری های نیمه حرفه ای و روزانه بسیار مناسب است اما نمی توان انتظار اجرای نرم افزار ها و بازی های سنگین را از این مدل داشت. همچنین لازم است بدانید که تمامی مدل های K556 فقط از ویندوز 10 پشتیبانی میکنند و امکان اجرای نسخه های پایین تر ویندوز را ندارند .