درباره لپ تاپ MSI مدل GE62 6QF HOS

لپ تاپ های گیمینگ محصولاتی حرفه ای هستند که در ساخت آنها از جدیدترین تکنولوژی ها و به روز ترین قطعات سخت افزاری استفاده می شود . شرکت ام اس آی جزو مدعیان بزرگ تولید محصولات گیمینگ به حساب می آید که محصولاتش از کیفیت و محبوبیت بالایی برخوردارند . لپ‌تاپ‌ های سری GE از جمله همین محصولات‌ هستند که به دلایل کیفیت ساخت بالا، امکانات متعدد و قیمت مناسب، با استقبال خوبی از طرف کاربران مواجه شده‌اند. اخیرا این شرکت سری GE62 مدل Apache Pro خود را به نسل جدید پردازنده‌های Skylake اینتل مجهز کرده و با اعمال کمی تغییرات در شکل ساختاری و امکانات، این محصول را با پسوند 6Q روانه‌ی بازار کرده است. در  این محصول از سخت افزارهای جدید و قدرتمند استفاده شده و طراحی بدنه نیز نسبت به مدل های قبلی تغییر اساسی نداشته است. این محصول جدید در مدل ها و کانفیگ های متفاوتی عرضه شده تا بتواند نیاز کاربران با سلیقه های مختلف را برطرف کند . 

 

 GE62 6QF HOS 1

 

در طراحی بدنه‌ این محصول  از رنگ مشکی مات و خطوط باریک قرمز رنگ استفاده شده که در بیشتر محصولات مخصوص بازی، این ترکیب به چشم می‌خورد. جنس ناحیه پشت نمایشگر و فضای اطراف صفحه کلید و استراحتگاه دست از آلومینیوم برس‌خورده و بقیه قسمت‌ها از پلاستیک است که استحکام خوبی داشته و در برابر فشار مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

این محصول مجهز به صفحه‌نمایش 15.6 اینچی با پنل IPS و کیفیت تصویر Full HD و روکش مات است که برای بازی‌کردن بسیار مناسب است . MSI در این محصول از نسل ششم پردازنده های رده بالای Core i7-6700HQ اینتل (Skylake ) استفاده کرده که جزو پردازنده‌های قدرتمند بروز این نسل برای دستگاه‌های قابل‌حمل محسوب می‌شود. در این لپ تاپ از پردازشگر گرافیکی Nvidia GTX970M با 3 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی از نوع GDDR5 استفاده شده که توانایی اجرای جدیدترین بازی ها با نرخ فریم بالا را دارا است. حافظه‌ رم 16 گیگابایتی از DDR4 در کنار حافظه‌ی داخلی هیبریدی که از یک ترابایت هارددیسک و 128 گیگابایت SSD تشکیل شده به افزایش سرعت و کارایی این محصول کمک قابل‌توجهی کرده‌اند. 

 

GE62 6QF HOS 3

 

کیبورد لپ‌تاپ ام اس آی از سری Steelseries و با چینش جزیره‌ای می باشد. همچنین کیبورد مجهز به نور پس‌زمینه با رنگ‌های مختلف و ترکیبی است.  اندازه‌ کلید Enter نسبتا کوچک است اما کلیدهای Shift، Control و Space که در بازی‌ها بسیار کاربردی هستند، اندازه ی بزرگ و دسترسی آسانی دارند. کلیدهای حافظه‌دار و قابل‌برنامه‌ریزی هم در بین کلیدهای کیبورد وجود ندارد. تاچ‌پد هم از یک پد و دو کلید جداگانه بزرگ تشکیل شده که از حساسیت و کیفیت بالایی برخوردار است هرچند تمامی بازیکنان حرفه‌ای برای بازی از ماوس جداگانه استفاده می‌کنند. به همین منظور یک ماوس مخصوص بازی اوریجینال MSI هم در بسته‌بندی این محصول قرار گرفته است. روی کلیدهای صفحه کلید و تاچ‌پد این مدل، طرح‌هایی از بازی HOS نقش بسته است.

 

 

GE62 6QF HOS 5

 

 

 تعداد و تنوع پورت ها در این محصول کامل است . چیپ شبکه‌ی قدرتمند، قابلیت تغییر لحظه‌ای سقف توان سخت‌افزاری، قابلیت افزایش لحظه‌ای سرعت فن‌های سیستم خنک‌کننده و ابعاد و وزن مناسب هم از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ هستند. این مدل به‌عنوان یک محصول سری جدید به آخرین نسل درگاه USB تحت‌عنوان USB 3.1 Type-C مجهز است و علاوه بر پشتیبانی از نسل سوم اتصال تاندربولت، سرعتی بسیار بالا (دوبرابر سرعتUSB 3.0) در انتقال داده‌ها دارد. یک باطری 6 سلولی لیتیوم یونی هم برای این محصول قدرتمند در نظر گرفته شده است که برای این قطعات قدرتمند سخت افزاری کمی ضعیف به نظر می رسد و در شرایط اتصال به اینترنت از طریق WIFI فقط می تواند تا 4 ساعت روشن ماندن دستگاه را تضمین کند . 

 

 

GE62 6QF HOS 4

 

 

در نهایت می توان گفت که  GE62 6QF یک محصول قدرتمند و خوش‌ساخت با ظاهری متفاوت و منحصربه‌فرد، مخصوص بازی برای افراد حرفه‌ای است که می‌خواهند بدون هیچ نگرانی، جدیدترین بازی‌ها را با بالاترین کیفیت اجرا کنند و از طرفداران بازی Heroes of Storm هم هستند.