نقد و برسی لپ تاپ لنوو مدل Lenovo G5045

 

شرکت لنوو در اوایل سال 2014 میلادی، در ادامه‌ی راه سری‌های G580،G500  وG510، سری جدید لپ‌تاپ‌های رده‌ کاربری عمومی Essential خود را با نام G5045 معرفی و روانه‌ بازار کرد.

سری G لنوو لپ تاپ هایی مخصوص انجام کارهای روزانه می باشد. مدل G5045 از این سری تقریباً همان G500 است، با این تفاوت که به جای استفاده از پردازنده‌های Intel ، از پردازنده‌های AMD استفاده می‌کند. می توان گفت G5045 با این پردازنده های مرکزی و همچنین بهره وری از پردازنده های گرافیکی AMD به اضافه رم های DDR3 جزو لپ تاپ های میان رده و متوسط لنوو است،که مخصوص انجام کارهای روزانه و عمومی می باشد و نباید از آن توقع انجام کارهای گرافیکی و اجرای روان بازی های سنگین را داشت.

 

 

G5045 2

 

بدنه ی این محصول تماما از جنس پلاستیک با کیفیت طراحی شده است . همچنین قسمت داخلی و فضای استراحت دست بسیار شبیه به روکش های آلومینیومی می باشد و به کاربر حس کار کردن با یک لپ تاپ رده بالا را القا میکند. 

این محصول دارای صفحه نمایش 15 اینچی و پنل TN با وضوح تصویر HD و روکش براق می باشد که یک نمونه کاملا معمولی و پایه به حساب می آید . به دلیل عدم استفاده از روکش مات در این دستگاه شاهد انعکاس نور در محیط های آزاد، کیفیت رنگ‌های نه چندان جذاب، زوایای دید محدود و تراکم پیکسلی کم می‌باشیم.  

 

 

G5045 1

 

 

G5045 دارای پردازنده مرکزی AMD DUAL Core، پردازشگر گرافیکی Radeon R5 M230 با 1 گیگابایت حافظه اختصاصی، 4 گیگابایت رم و 500 گیگابایت حافظه داخلی می باشد .این مجموعه سخت‌افزاری برای یک سری محاسبات اولیه و روزمره مانند مرورگری اینترنت، چک کردن ایمیل، کار با نرم‌افزارهای آفیس، گوش کردن به موسیقی و تماشای فیلم برمی‌آید ولی نمی‌توان انتظار اجرای محاسبات سنگینی مانند ویرایش عکس و ویدیو و یا اجرای بازی‌های کامپیوتری را از آن داشته باشید.

 صفحه کلید جزیره ای این محصول برای تایپ های طولانی مدت مناسب هستند و باعث جلوگیری از اشتباهات تایپی و همچنین خسته شدن دست می شوند . کلیدهای کیبورد ، کمی مقعر بوده و ارگونومی بالای آن‌ها باعث می‌شود تا انگشتان دست به راحتی بر روی آن‌ها بنشینند همچنین لازم به ذکر است که کیبورد فاقد نور پس زمینه می باشد که البته در چنین رده قیمتی نباید انتظار آنرا داشت. 

 در بالای کیبورد این دستگاه هم ، یک صفحه‌ی مشبک قرار دارد که در زیر آن بلندگوهای استریوی دستگاه نهفته شده‌اند. در پایین کلید Space، تاچ پد دستگاه قرار دارد و دو کلید اصلی آن به صورت جداگانه طراحی شده‌اند.

 

 

G5045 5

 

 G5045 از لحاظ پورت‌ها و اتصالات، به عنوان یک لپ‌تاپ رده‌ کاربری عمومی، تقریبا کامل است و به خوبی میتواند رضایت کاربران خود را جلب کند . 

 

G5045 4

 

 

 

باتری 4 سلولی لیتیوم-یون این محصول می‌تواند بین 3:30 تا 4:00 ساعت مرورگری اینترنت با Wi-Fi را تضمین نماید که با توجه به  این مجموعه سخت‌افزاری می‌توانست کارایی بهتری داشته باشد.

در نهایت G5045 یک لپ‌تاپ ساده با امکانات کم و کیفیت متوسط است و برای کاربرانی طراحی شده است که می‌خواهند با کمترین هزینه، صاحب یک کامپیوتر شخصی قابل‌حمل شوند. این رده از لپ‌تاپ‌ لنوو ها برای دانشجویان ، دانش‌آموزان یا کسانی که می‌خواهند کار با کامپیوتر را تازه شروع کنند مناسب است. سخت افزار استفاده شده در این دستگاه برای کاربری عمومی ،استفاده‌ی روزمره، تماشای فیلم یا مرورگری وب مناسب است.