نقد و برسی لپ تاپ ایسر مدل Acer V5-591G

 

لپ تاپ های سری V5 شرکت ایسر طراحی سبک و باریکی شبیه به آلترا بوک ها دارند و برای کاربردهای روزمره قابلیت حمل مناسبی دارند . ایسر در این محصول بیشتر روی جابجایی دستگاه و حمل آسان آن تمرکز داشته است . وزن این لپ تاپ 2.4 کیلوگرم و ضخامت آن 30 میلی متر می باشد و نسبت به محصولات هم رده اش باریک تر و سبک تر است و به همین خاطر قابلیت جابه جایی و  حمل نسبتا آسانی دارد . 

بدنه این محصول ترکیبی از پلاستیک و فلز در کنار هم است که همین موضوع  باعث کاهش قیمت نهایی محصول گردیده است. همچنین بدنه دارای روکش مات می باشد تا کمتر اثر انگشت و چربی دست روی آن باقی بماند .

V5 591G به نمایشگر 15 اینچی با وضوح تصویر FULL HD مجهز است. همچنین نمایشگر از پنل TN با روکش براق بهره می برد که باعث شده  V5-591G لپ‌تاپ مناسبی برای استفاده در محیط‌های خارجی و یا در زیر تابش نور آفتاب نباشد . پنل های TN زوایای دید محدودی دارند که در کیفیت نهایی تصویر تاثیر زیادی دارند ولی در کل  کیفیت و غلظت رنگ های تولید شده قابل قبول است . یک وب کم 1.3 مگاپیکسلی هم در بالای صفحه‌ی نمایش قرار دارد که در صورت کافی بودن نور محیط می توان با آن تماس‌های تصویری با کیفیتی برقرار نمود . 

V5 591g 5

V5-561G دارای کیبورد جزیره ای کامل می باشد که به نور پس زمینه مجهز است . فاصله کلیدها از یکدیگر مناسب بوده و باعث کاهش خطاهای تایپی میشود.  تاچ‌پد هم به صورت یک‌تکه طراحی شده و مجهز به تکنولوژی Smart Sense می باشد که میتواند تفاوت بین انگشتان و کف دست را تشخیص داده و از پرش های ناگهانی اشاره گر ماوس ناشی از تماس کف دست با تاچ پد جلوگیری کند . همچنین تاچ پد قابلیت اجرای فرامین چند لمسی مانند اسکرول و زوم کردن را داراست.

V5 591g 7

 در بلند گوهای 4 گانه ی این محصول از تکنولوژی Dolby Advanced Audio v4 استفاده شده که صدایی بسیار شفاف و قدرتمند ایجاد میکنند و کاربران خو را از هدفون یا بلندگوهای خارجی بی نیاز میکنند .

V5 591g 8

لپ تاپ های  سری V5-591G شرکت ایسر همگی از نسل ششم پردازنده‌های چهار هسته ای اینتل بنام Skylake استفاده می کنند . بهره بردن از پردازشگر گرافیکی Geforce GTX 950M در کنار این نسل از پردازنده های شرکت اینتل این محصولات را به لپ تاپ های مالتی مدیای نسبتا قوی تبدیل کرده است که توان پردازش اکثر محاسبات سنگین و حرفه ای را دارند.همچنین یک رم 8 گیگابایتی از نوع DDR4 که از سرعت بالایی برخوردار است و حافظه ی داخلی 1 ترابایتی مجموعه سخت افزاری این مدل را کامل کرده تا خیالتان از بابت فضا و سرعت ذخیره سازی اطلاعات راحت باشد.

V5-591G دارای دو پورت USB 3.0 و یک پورت USB 2.0 می باشد. از دیگر پورت‌های این محصول می‌توان به اسلات کارت حافظه ی SD، پورت شبکه‌ی RJ-45، خروجی های تصویر HDMI و VGA و پورت Acer Converter اشاره کرد که پورت اختصاصی شرکت ایسر بوده و به کمک آن می‌توان ابزارهای متعددی مانند مانیتور را به لپ تاپ متصل نمود.همچنین  لازم است بدانید که در سری V5-591 درایو نوری حذف شده است .  

در نهایت میتوان گفت که این محصول طراحی شبیه به آلترا بوک ها دارد  و تمرکز  ایسر در این محصول  روی توان پردازشی بالای این محصول و همچنین بدنه باریک و وزن دستگاه بوده تا کاربر بتواند به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای آنرا حمل کند و برای بسیاری از امور پردازشی سنگین روزانه خود روی  لپ تاپ ایسر حساب باز کند . اگر از صفحه نمایش نه چندان با کیفیت و سیستم خنک کنندگی نسبتا ضعیفش چشم پوشی کنیم این محصول میتواند گزینه مناسبی برای دانشجویان و صاحبان کسب و کارهایی  که دایما در حال جابه جایی هستند و نیاز به لپ تاپی با توان پردازشی بالایی دارند باشد.